کار با شرکت های در تنگنا

نوید دهنایی 1388/02/28 0
کار با شرکت های در تنگنا

اگر هیچگاه برای شرکتی که در تنگنا قرار دارد کار نکرده‌اید نمی‌دانید که در حال از دست دادن چه چیزی هستید.

هیچ چیز بهتر از آن شما را برای رهبری کردن و برای زندگی بهتر آماده نمی‌کند.
من برای تعدادی شرکت کار کرده‌ام که گاه و بیگاه خود را روی لبه‌ تیغ دیده‌اند و می‌دانید چه شد؟ من وقتی به آنها کمک می‌کردم در مقابل غولهایی مثل مایکروسافت یا اینتل رقابت کنند خیلی بیشتر از مجموع تمام تجربیات قبلیم در مورد بیزینس،مدیریت و رهبری آموختم.
واقعیت این است که کار کردن برای شرکتهایی که در درسر افتاده‌اند باعث می‌شود افراد بهترین خود را به نمایش بگذارند و رهبرانی خلاق، قابل انعطاف و با عکس‌العمل سریع درست می‌کند.اینها چیزهاییست که با کار کردن برای شرکتهایی که با بودجه‌ی محدود باید با رهبران بازار رقابت کنند خواهید آموخت:

چگونه بدون غرق شدن از شلنگ آتش‌نشانی بنوشیم. وقتی شما کارمند کم دارید، بودجه کم دارید و هر سال ضرر می‌دهید هیچکس در اطرافتان برای شما صبر نمی‌کند تا مسائل را حل کنید. مشتریانتان کارهای بهتری برای انجام دادن دارند. همچنین رقبایتان. امروزه بازارها دائما در حال تغییرند. همه چیز با سرعت نور تغییر می‌کند. همیشه مقدار زیادی اطلاعات وجود دارد و وقت کافی برای سر خاراندن هم باقی نخواهد ماند. بهتر است به آن عادت کنید.

می‌توانید خانه‌ی خود را بیابید. اگر آزمایشی وجود داشته باشد که به شما بگوید آیا در جای درست قرار دارید، این آزمایش وقتیست که شرکتی که شما برایش کار می‌کنید در دردسر بیفتد و همه باید چیزهایی را قربانی کنند، دوباره شروع کرده و بجنگند. اگر شما با این شرایط همچنان عاشق این هستید که صبح از خواب بلند شوید و سرکار بروید، پس شما خانه‌ی خود را پیدا کرده‌اید.

خواهید دانست که رهبری درست چیست.مدیران ارشد معمولا وقتی همه چیز خوب پیش می‌رود اخراج نمی‌شوند. آنها وقتی تحت فشار قرار می‌گیرند که شرایط سخت است و هیئت مدیره متوجه می‌شود که آنها واقعا از چه ساخته شده‌اند و این کمتر از انتظار آنهاست. وقتی بیزینس در تنگناست، این درست وقتیست که لاستیک با جاده تماس حاصل می‌کند. وقتیست که شما واقعا می‌توانید بگویید که مدیریت شرکت آنچه که واقعا لازم است را دارد. جرئت، هوش و مهمتر از همه قدرت عکس‌العمل سریع.

معجزه‌ی بخش‌بندی بازار. یکی از قدرتمندترین تکتیک‌های بازاریابی بخش‌بندی بازار نام دارد. ما همه نمی‌توانیم رهبر بازار باشیم ولی همه می‌توانیم آن بخش منحصربفرد بازار برای خود را پیدا کرده و روی اول شدن در آن تلاش کنیم. این تماما به جایگاه‌یابی برای محصولاتمان در یک گوشه بازار (Niche Market) که می‌توانیم در آن غالب شویم و سپس آغاز رشد از آنجا مربوط می‌شود.

چگونه در شرایطی که بردی وجود ندارد ببریم. وقتی شما خلع سلاح شده‌اید و دیگر نیرویی ندارید همیشه مجبورید تا مسائلی را که به نظر غیر قابل حل می‌رسند حل کنید. وقتیکه شما به سختی به سمت دیوار هل داده می‌شوید و پشتتان به دیوار برخورد می‌کند این دقیقا زمانیست که شما از شرایط استفاده کرده و بهترین قابلیت خود را نشان می‌دهید. واقعا درست است که احتیاج مادر اختراع است.

قدرت جنگاوری پارتیزانی.

فرستادن دیدگاه »