۵ نکته پیرامون بازاریابی تلفنی

نوید دهنایی 1394/10/27 0
۵ نکته پیرامون بازاریابی تلفنی

۱- لطفاً ربات نباشید!
در هنگام بازاریابی تلفنی، به صورت یکنواخت صحبت نکنید. یکنواختی لحن صدا اعتماد طرف مقابل به شما را از بین خواهد برد. لحن صدای شما باید لذت بخش و دلنشین باشد، گویی طرف مقابل، اولین مشتری شما در طول روز است.

۲- بدانید که چه موقع باید تماس بگیرید.
برای بازاریابی تلفنی در B2B، مسئله مهم، یافتن زمان مناسب برای برقراری تماس می باشد. زمان هایی که بهترین نتایج ممکن را ارائه می دهند، عبارتند از:

-۱۰ تا ۱۱/۵ صبح
– ۵دقیقه قبل از شروع ساعت بعد که مدیران هنوز وارد جلسه نشده اند.
– صبح زود قبل از اینکه کسب و کار به معنای واقعی شروع شود.

۳- از قبل چهارچوب هایی برای تماس تان داشته باشید.
حتی اگر شما در کسب و کار خود باتجربه نیز باشید، داشتن یک چهارچوب مشخص برای تماس تلفنی ضروری است. چهارچوب مربوط به یک تماس، شامل موارد زیر است:

– قبل از آغاز تماس و یا قبل از شروع مکالمه، تا حد امکان مطمئن گردید که مشتری همزمان به کار دیگری مشغول نباشد و نیز اطمینان حاصل کنید که در زمان مناسبی تماس گرفته اید.
– سوالی مرتبط با کسب و کار خود بپرسید. برای مثال سوال کنید که “شما در حال حاضر چگونه از X استفاده می کنید؟”
– پیشنهاد خود را بیان کنید.
– این اطمینان را بدهید که نگرانی ها و دغدغه های آن ها را درک می کنید و برای رفع آن ها راه حل دارید.
– اگر مشتری زمینه ی کسب و کارتان را پسندید، تماس تلفنی بعدی را همان موقع با وی هماهنگ کنید.
– بدانید که چه زمانی و چگونه باید تماس را به اتمام برسانید و برای آن برنامه داشته باشید.

۴- اطلاعات بیشتری ارائه دهید.
شنیدن عبارت “برای من اطلاعات بیشتری بفرستید” از طرف مشتری هر چند امیدوار کننده است، اما اگر در ۲ دقیقه اول شروع تماس باشد، به این معنی است که مخاطب تمایلی به ادامه مکالمه نداشته و شیوه¬ای مودبانه برای پایان دادن به تماس تلفنی در پیش گرفته است.

در این حالت نباید تنها به گفتن “بله” اکتفا کنید؛ بلکه باید ادامه داده و تاکید کنید اطلاعات ارسالی شما کاملا متناسب با نیاز مخاطب است. در ادامه سعی کنید اطلاعات مفید و مورد نیاز آن ها را در اختیارشان قرار دهید و سپس مکالمه را به پایان برسانید.

۵- اهداف واقع بینانه داشته باشید.
قبل از اقدام برای هرگونه بازاریابی تلفنی، باید به این موضوع واقف باشید که فروش فوری به این شیوه ، پدیده ای نادر است. افراد موردنظر شما کاملاً غریبه هستند و هیچ ایده ای در این باره که شما چه کسی هستید و اینکه می خواهید چه محصول یا خدمتی بفروشید، ندارند. مثلاً به جای تعیین این هدف که در مدت زمان X، Y مقدار از محصول یا خدمت خود را بفروشید، هدف واقع بینانه تری انتخاب نمایید؛ به گونه ای که دستیابی به آن تا حد بسیار زیادی امکان پذیر باشد.

در پایان باید ذکر کرد بازاریابی تلفنی مهارتی است که در طول زمان تکمیل می گردد و موارد ذکر شده باید در طولانی مدت و بصورت مداوم تمرین شوند تا خروجی های مناسبی برای شما به همراه داشته باشند.
به نظر شما چه نکات دیگری را باید در هنگام بازاریابی تلفنی رعایت کرد؟

فرستادن دیدگاه »